torsdag 1 november 2012

Överklaga överklaga överklaga!!

"Den avslutande delen i Twilight-serien. Framställningen innehåller inslag av hotfull och dramatisk stämning, intensiva och mycket våldsamma strider, människor som dödas av vampyrer och en uppslitande sekvens där en liten pojke med blodig mun bevittnar sin mammas avrättning. Vidare förekommer ett flertal scener, vissa närgånget skildrade, där huvuden slits av från kroppen på skrikande människor och strupen bränns med fackla. Framställningen bedöms kunna vara till skada för välbefinnandet hos barn under 15 år."

Så säger Statens Medieråd angående Breaking Dawn part 2, alltså att den ska ha 15 års åldersgräns. Nordisk Film kommer att överklaga beslutet (som de tydligen gjort med alla andra filmer), så förhoppningsvis ändras åldersgränsen! Nog vore det ju typiskt om ett så stort twilightfan som jag och alla andra twi-hards under 15 år inte skulle kunna gå och se den absolut sista filmen på bio...
(Källa)



Snälla Majlis sms:ade mig och berättade att det är Twilight-vecka på kanal 5 nästa vecka, vilket jag sedan hörde på tv också. Om jag kommer ihåg rätt så ska det vara på tisdag, onsdag och torsdag. :)

Just nu sitter jag och dunkar musik inne på rummet och nyss skrev jag färdigt brevet till min brevvän. ^^ ♥




1 kommentarer >w< ♥:

Flizan sa...

Ja, men om man hade gjort filmen efter hur berättelsen faktiskt är hade ingen 15-årsgrän ens beövt vara påtänkt!! Himla filmförstörare!