tisdag 17 april 2012

What's up Sápmi?

Idag har vi i min klass (plus en massa andra) varit och kollat på föreställningen What's up Sápmi? på Sjöparksskolan. Den var väl ganska bra, den handlade om 8 samiska ungdomar som alla hade fått ett sms om att de skulle samlas på ett visst ställe. Det stod att någon av de inte var en riktig same. Och så var diskussionen igång. - Men du är ju halvsame. - Du är ingen same, du kan inte prata samiska. - Jag är same för att jag har renar. - Du är ingen same om du flyttar till Stockholm.
Jag säger då som min akko brukar säga - är man same så är man.


Efter att föreställningen var slut och vi hade ätit på Hedskolan så fick vi sluta. Jag följde med Feliz hem till henne. Vi gjorde inte så mycket, satt mest och snackade och kollade på bilder från när hon var i Asien. ^^

Igår, strax efter att jag hade bloggat, åkte jag och mamma till Lindex och KappAhl för att shoppa lite sommarkläder som jag kan ha i Turkiet. Det gick inte så bra - jag hittade ingenting. När vi kom hem surfade jag in på Ellos och hittade några T-shirts där. :) Det här är bara en av fyra:
edc T-shirt
Be safe //Mo@

0 kommentarer >w< ♥: