onsdag 28 mars 2012

The Vampire Diaries - The awakening and The struggle



Den där boken har jag börjat läsa på engenlskan (i skolan). Jag har ju läst den på svenska redan (Uppvaknadet och Kampen), som för övrigt finns att köpa för endast 20 kr på adlibris.com, men vi skulle välja en bok på engelskan och jag valde den ändå.
När Feliz sa att hon hade börjat läsa en bok på engelska, så undrade jag om hon liksom behöver tänka på vad allt betyder när hon läser, och hon svarade typ att hon bara läser på. Och nu förstår jag verkligen hur hon menar! :) Inte behöver man tänka vad allt betyder, för man tänker ju typ på engelska.
Okej det är jättesvårt att förklara. x) Nått enstaka ord måste man kanske stanna upp och tänka lite, men annars går nästan lika fort som när jag läser svenska böcker, faktiskt. ^^
Än så länge.

//Mo@

1 kommentarer >w< ♥:

Feliz sa...

Mm, men ändå..

x)